8.4.15

Mantar Kızartması

CLICK FOR ENGLISH
PER ITALIANO

Mantar Kızartması

Bugün çok basit bir tarif paylaşmak istiyoruz sizinle. Mantar kızartması. 

Ama tarife geçmeden önce, yakın zamanda 50. evlilik yıldönümlerini kutlamış olan kayınvalidem ve kayınpederime nice mutlu seneler dilemek istiyorum.

Bizden hiçbir konuda yardımlarını esirgemeyen ve bu bloğun içeriğinin yaratılmasında da çok emekleri olan bu güzel insanları bu özel günlerinde anmadan geçmek olmazdı.


İtalya'da 25. ve 50. evlilik yıldönümlerinin aile fertleri ve yakın eş dostla hep birlikte kutlanması adetten. 
25. sene Gümüş Evlilik Yıldönümü olarak adlandırılırken 50. seneye Altın Evlilik Yıldönümü deniliyor.



Çiftler önce kilisede nikah tazeliyorlar. 
Merasim sonrasında ise hep beraber düğün yemeğinin düzenlendiği restorana gidiliyor.



Yemek sonrası davetlilere bu güzel günün anısı olarak hediye edilen nikah şekerlerini aşağıda görebilirsiniz.



Sevgili Lucia ve Ezio, elele vererek vardığınız bu çok özel günde sizi tekrar tebrik ederiz. 
Bizler için gerek birey gerekse çift olarak iyi birer örnek ve ilham kaynağısınız. 

Altın Evlilik Yıldönümünüz kutlu olsun...



Şimdi tarifimize geri dönelim.

Kızartma yapmayı planladığınız bir gün menünüze bu kolay ve lezzetli mantar kızartmasını da ekleyebilirsiniz. Konuklarınızın memnun kalacağına inanıyorum ;)

Malzemeler:
İstiridye mantarı
Tuz
Su
Un
Yumurta
Galeta unu
Ayçiçek yağı


Yapılışı:

  • Mantarları yıkayıp parçalar halinde kesin.

Adım Adım Mantar Kızartması tarifi

  • Tuzlu kaynar suda 5 dakika pişirip süzün.

Adım Adım Mantar Kızartması tarifi

  • Pişen mantarları temiz bir mutfak bezi üzerine alıp kurulayın.

Adım Adım Mantar Kızartması tarifi

  • Una bulayın.

Adım Adım Mantar Kızartması tarifi

  • Çırpılmış yumurtaya bulayın.



Adım Adım Mantar Kızartması tarifi

  • Son olarak galeta ununa bulayın.

Adım Adım Mantar Kızartması tarifi

  • Kızgın yağda kızartın.

Mantar Kızartması tarifi

  • Kızarttığınız mantarları kağıt kaplı bir tepsiye alın.

Mantar Kızartması

Afiyet olsun...

2 comments:

  1. Anonymous5/5/15 09:21

    merhaba, bayıldım bu geleneğe..fotolar çok güzel bizde tebrik ederiz, tarif içinde teşekkürler..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teşekkürler... Darısı sizin ve sevdiklerinizin başına ;)

      Delete