14.1.14

Kırmızı Lahanalı Yeşil Salata

CLICK FOR ENGLISH
PER ITALIANO

Kırmızı Lahanalı Yeşil Salata

Tarifini geçen gün yayınladığım kırmızı lahana turşusunu birlikte en çok kullandığım salatalardan biri yeşil salata. 

Malzemeler:
Yeşil Salata (marul, kıvırcık vb)
Kırmızı Lahana Turşusu
Sızma zeytinyağı
Sapa ya da balsamik sirke
Tuz

Ben kırmızı lahana turşusu kullandığım salatalarda eğer evde varsa Sapa kullanıyorum. 

"Saba" ya da Güney İtalya'da "vino cotto" ya da olarak da adlandırılan Sapa'yı daha önce kullandınız mı ya da hiç duydunuz mu bilmiyorum. 
"Sapa üzüm şırasının özel kazanlarda yavaş yavaş kaynatılarak 1/3 oranına azaltılması neticesinde elde edilir. Yüksek şeker içeriği fermantasyonu engeller, dolayısıyla alkol içermez. Sos olarak kullanılır. Peynirin yanısıra meyve, dondurma, lapa ve et ile de iyi gider ve daha pek çok şekilde kullanılabilir."
Bizim evdeki Sapa'nın üreticisi, web sayfasında Sapa'yı böyle tanımlamış.

İtalya'ya özgü geleneksel bir ürün olması nedeniyle diğer ülkelerde bulmak daha zor olabilir, belki gurme dükkanlar ya da internet vasıtasıyla olabilir. 

Üzüm pekmezinin de kaynatılarak yapıldığını duymuştum. Evde hem pekmez hem de sapa olmasını fırsat bilip deneme amaçlı küçük bir karşılaştırma yapmaya karar verdim. Karşılaştırmaya Modena balsamik sirkesini de ekledim.

Sapa, Pekmez ve Balsamik Sirke

Küçük deneyimizin sonucu şu: 
- Sapa tatlı-ekşi bir sos. 
- Pekmez ise oldukça tatlı kalıyor yanında. 
- Balsamik sirkede ise sirkenin keskin tadını almak mümkün.

Gelelim salatanın tarifine...


Yapılışı:

  • Yeşil salatayı yıkayın. Salata kurutucusu ile kuruttuktan sonra doğrayın. (Ben salata yapraklarını genelde makas ile kesiyorum)
  • Kırmızı lahanayı salatanıza ekleyin.
  • Üzerinde zeytinyağı gezdirin.
  • Kırmızı lahanada zaten sirke ve tuz olduğunu gözönünde tutarak gerekirse tuz ve sirke ekleyin. 

Kırmızı Lahanalı Yeşil Salata


Afiyet olsun..


No comments:

Post a Comment